eyref

Direktlänk till inlägg 6 mars 2013

Inför helgen och de nya kläderna

Av emilia berglund - 6 mars 2013 16:22

Hej!

Jag vill börja med att tacka och bocka för alla fina kommentarer och respons jag fått på bloggens uppstart. Jag hoppas verkligen att den kommer bli så intressant som jag vill att den ska bli. Så tack för stödet mates!


Det verkar som att jag ska döma match i helgen. Smedby mot Saltängen, herrar/juniorer, som huvuddomare på nya parken. Men jag ska ju hem och fira min födelsedag med släkt i helgen vilket gör det hela lite komplicerat. Jag måste alltså lista ut ett smidigt sätt att ta mig till Norrköping på lördagkvällen i relativt god tid eftersom att matchen är på morgonen på söndagen. 


Men eftersom att jag är en superwoman löser jag det enkelt. Det ska bli kul att döma. Skönt att komma igång med matcherna inför säsongen. Jag som har väntat och längtat! Jag hoppas att jag klarar av matchen fint. För mig är det en stor match, en utmaning. Efter matchen kommer jag att skriva en liten genomgång av matchen, hur jag själv skötte mig och vad jag tyckte om domarteamets gemensamma insats. Det blir alltså ett litet roligare och mer intressant inlägg då.


Jag tänkte också skriva att jag fick mejl förut angående de nya dresserna som vi har beställt. De blir sena. Jag som har suttit här hemma och bara vääääääääntat på att få pröva dom, hänga upp dom på väggen och sova i dom. Jag älskar de dresserna vi har nu, speciellt den blåa tröjan. Ja tycker den är jättefin. De nya kläderna är också fina. Jag tycker bara att det är väldigt synd att de kostar så mycket. Visserligen får vi domare ihop de pengarna rätt snabbt under säsongen. Men det betyder ju inte att pengarna finns där till en början när kläderna behövs. Men eftersom att jag har en väldigt fin och stöttande familj fick jag låna pengarna och jag kommer betala tillbaka så fort jag kommer igång med matcherna. För er som inte vet hur mycket kläderna kostar så kostar en tröja mellan 400-500 kronor. Jag har beställt tre stycken tröjor det här året, den svarta som är domarens grundfärg, den blå och den gula tröjan. Det blir mycket pengar, men för mig är det en investering och jag älskar domarkläderna, behandlar dom som mina bästa kompisar, så det är värt varenda krona! Vad tycker ni om kostnaden och vad tycker ni o den nya kollektionen?


Nu ska jag återgå till att njuta av att vara tonåring för sista gången i mitt liv. Imorgon fyller jag nämligen 20 år. Galet

 

Det här är de nya kläderna inför säsongen. Jag gillar de lila de detaljerna på tröjorna, men hade föredragit rosa haha!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emilia berglund - 7 juli 2013 00:56

Jag kan inte sova. Great. Imorgon drar jag ju... behöver min sömn. Får se om Håkan Hellström kan rädda mig. Hans texter, to die for! Håret är ju än så länge rött. Får se hur det ser ut efter ett ex antal duschningar de närmsta veckorna.... God...

Av emilia berglund - 6 juli 2013 10:35

Godmorgon kompisar! Jag sitter i köket med ett stort glas vatten. Jag ska ta bilen mot Linköping och springa löptesttider med bland annat min coach. Det är varmt ute idag så det krävs MYCKET vatten. Annars ramlar jag ihop, kan mycket väl hända ä...

Av emilia berglund - 4 juli 2013 22:59

Wow. Nu snackar vi bloggtorka/uppehåll. Jag ber om ursäkt men livet rullar på och saker och ting läggs åt sidan. Inte dömningen så klart, men bloggen sorgligt nog. Men nu är jag tillbaka starkare än någonsin, förhoppningsvis! Ganska lägligt också då ...

Av emilia berglund - 25 april 2013 22:40


Men heeeeeeeeeej Jag har ju glömt att skriva om premiärmatchen för årets säsong. För min del fick det bli en AD match i div 4, ända borta i Mjölby en fredagskväll. Jättepepp? Ja för min del finns det inget bättre sätt att spendera en fredagskväll p...

Av emilia berglund - 11 april 2013 18:07

Hej buddies Jag sitter på bussen påväg hem till Norrköping efter att ha dömt match som Ad. Det var LFC-U17 ÅFF. Alltså ett allsvenskt damlag med spelare som Charlotte Rohlin, Fischer m.m. Landslagsstjärnor! Freddy är sjuk såbjag fick hoppa in istäl...

Presentation


Hur är det att vara 20 år gammal, tjej och fotbollsdomare med stora drömmar?

Det är precis det bloggen kommer handla om.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards